وبلاگ آموزش کسب و کار

  • ۰
  • ۰

از جمله راهکارهای عملی برای فروش بیشتر این است که ،فروشگاهها باید در رابطه با مشتریان خود و استفاده از شبکه های اجتماعی، کمی هوشمندانه تر عمل کنند و ماهیت اصلی ارتباط در این قبیل شبکه ها را به خوبی درک نمایند. این روزها، شبکه های اجتماعی، اولین و شاید مهم ترین بخش از برنامه وفاداری و کانال ارتباطی با مشتریان می باشد. از هر راهی که می توانید به مشتریان خود نشان دهید که آنها را می شناسید، به نیازهای واقعی آنها آگاهید و برای مشتریان خود اهمیت ویژه ای قائل هستید و در این راه، قدرت شبکه های اجتماعی را نادیده نگیرید.هرسازمان و کسب وکاری در قلمرو واحدهای وظیفه ای خود، نقاط قوت وضعف دارد .در هیچ شرکت یا کسب و کاری نقاط قوت وضعف واحدها یکسان نیست . برای مثال شرکتی به سبب طرح محصول و تولید بسیار عالی است ، در حالی که شرکت دیگر ازنظر شیوه بازاریابی شهرت دارد . اگر نقاط قوت یک شرکت به گونه ای باشد که شرکتهای رقیب نتوانند به راحتی از آن تقلید کنند ، می گویند شرکت مزبور دارای مزیت رقابتی یا شایستگیهای ممتاز است . شرکت باید به گونه هی عمل کند که بتواند از وجود شایستگیهای ممتاز بهره ببرد.

یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش سکوت طلایی پس از طرح سوال و گوش دادن به مطالب مشتری که باعث کشف علایق ،نیازها ،خواسته هاو انتظارهای وی می گردد و انطباق نیازها وخواسته ها با خصوصیات و ویژگیهای محصولات خودمان و انعکاس استنباط و احساس خود به طرف مقابل ، با متانت و شکیبایی چند لحظه مکث کنید و به مشتری مجال دهید تا فکر کند .اثر گذاری اولیه با تحقیقاتی که از مکانهای تجاری به عمل آمده روشن شده است که در سه دقیقه اول ورود مشتری همه مسائل روشن می شود .تصویری که از شما در ذهن مشتری شکل می گیرد در همین سه دقیقه اول است . تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد در ذهن او تصویر بدی می سازد .این ذهنیت شکل گرفته را به سختی می توانید تغییر دهید.همچنین تحقیقات نشان داده اند پس از اینکه فرد به یک نتیجه کلی دست می یابد و متوجه می شود کسی یا چیزی را دوست داردیا نه ،دیگر به راحتی نمی تواند نتیجه گیری خود را عوض کند ،از اعتقادهایی که نسبت به آن شخص یا چیز پیدا می کند روی برنمی گرداند و به داطلاعات جدیدتر توجهی نمی کند ،بلکه آنها را طوری تغییر می دهد که تصورات اولیه خود را تأیید کند.

*ادامه مطلب*

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی